onsdag 27 april 2011

Introduktion

Nu är vi igång. Inledningsvis har vi pratat om vad film är, vilka olika sorters film det finns, olika tekniker, vad är ett manus och vad är en storyboard?
Vi har gjort en dramaövning där vi skulle gestalta olika uttryck och känslor.
Efter rasten startade Anders och jag med att inför eleverna spela in en filmscen mot grön bakgrund, där vi föreställer två spöken. Jag hade en grön påse över huvudet och filmen handlar om att jag någonstans har tappat mitt huvud. Slutrepliken var: ..nu är det er uppgift att i er film berätta var jag tappat huvudet och hur mitt ansikte ser ut.
Sedan startade vi iMovie och lade klippet på en spöklik bakgrund.
Nu har vi skapat fem olika grupper som alla skall göra vars sin film. De har två "måsten": i filmen måste de hitta spökets huvud och de måste göra minst en scen med greenscreen teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar