måndag 14 november 2011

Kan detta vara lösningen?

Jag satt och Googlade efter någon ersättare till Jaycut, (online videoredigering som kan skapa greenscreen effekter), då jag helt plötsligt hittade Wax 2.0 från DebugMode.
Jag har nu installerat det på min gamla PC och gjort de första stapplande försöken. Det går väl sisådär, det är rätt lätt att förstå hur man gör, men jag är inte riktigt nöjd med resultatet. iMovie och Jaycut klarar av att göra fler gröna nyanser transparenta. Det verkar ställas lite högre krav på den gröna bakgrunden.
Som tur är finns det gott om "instruktioner", både på youtube och på diverse sidor (exempelvis instructables.com.
Jag kommer att testa vidare i morgon och förhoppningsvis lägga ut några testfilmer och förhoppningsvis även en instruktion.
Det skulle lätta tyngden på mina axlar om det fungerar, eftersom jag har lovat att hålla en utbildning för 15 pedagoger från olika delar av Lund om några veckor om att arbeta med film i skola och förskola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar