måndag 30 januari 2012

Varje ny början har sitt ursprung i en annan begynnelses slut - Lucius Annaeus Seneca

Nu ser jag slutet på en lång resa...
...och början på en ny.
Efter 11 år på Tunaskolan har jag nu beslutat att gå vidare i livet. Det är inte så att jag inte trivts på Tuna, nej tvärtom. Det är en fantastisk skola med fantastiska elever och kollegor.
Orsaken till att jag lämnar Tunaskolan och Lund är den att jag känner att jag vill gå vidare, jag vill ha mer utmaning och jag vill vidga mina vyer.
Denna utmaning finns för mig i Lomma kommun där jag från och med den 1 februari kommer att jobba heltid med deras nysatsning på IKT i skolan.
I morgon är min sist dag på Tuna och just nu väntar jag på att mina tårtbottnar skall svalna. Jag kände att det vore perfekt att, som avskedsgåva, få ge kollegorna en energiboost, en energiboos som i min absoluta favorit bland tårtor: Death By Chocolate, en energibomb som innehåller nära 1,5 kilo choklad.


In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
Abraham Lincoln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar