torsdag 24 maj 2012

Me and MiPad

Jag var lite sugen på att skaffa ett Bluetooth-tangentbord till min iPad, dels för att jag tycker det är lite besvärligt att skriva och editera längre textstycken, men även för att några av lärarna inte tror att man kan köra ASL (Skriva sig till läsning) utan ett riktigt tangentbord.

Så jag började googla på ämnet för att se hur andra gör och för att ta reda på om det fanns något billigt & bra tangentbord.

Då hittade jag filmer och blogginlägg från folk som höll på att testa att använda ett iPad Camera Connection Kit. Så det var ju bara att sticka iväg och köpa ett.

Kitet består av två adaptrar varav den ena har ett USB-uttag. Och vad har de flesta moderna tangentbord? Jo, en USB-kontakt.
Satt sent igår kväll och lekte och testade. Resultatet blev en liten youtube-film.

 

Idag skall jag testa några sätt att skriva ut från min iPad.


- Posted using BlogPress from my iPad
Location:Lomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar